Haberler
SİNEMA GEZİSİ
Filmler aracığı ile çocuklar, gündelik hayatta daha önce karşılaşmadıkları zorlayıcı durumlara tanık olur ve kendilerinin başına geldiğinde ne yapacaklarına dair fikir geliştirerek hazırlıklı olabilirler. Filmlerdeki karakterlerin başlarına gelen benzer durumlarla nasıl baş edeceklerini, insan ilişkilerindeki iniş ve çıkışları ve farklı sorunları nasıl çözebileceklerine dair fikir sahibi olabilirler. Teşekkür ederim öğretmenim ️️
DevamıEĞİTİMDE DİJİTALEŞME
Milli Eğitim Bakanı Özer, yaptığı yazılı açıklamada, eğitimi öğrenci, öğretmen ve vatandaşların tümüne daha erişilebilir kılmak adına gerçekleştirilen yeni dijital hamlelerle ilgili değerlendirmelerde bulundu. "Teknolojinin hızla yaşantımıza dahil olduğu ve bireylerin eğitimden beklentilerinin değiştiği bir dönemde dijitalleşmenin önemi arttı." ifadelerini kullanan Özer, Bakanlığın bu yöndeki çalışmalarına hız verildiğini kaydetti. Özer, eğitim alanındaki beklentilerin de bu yönde değiştiği bir dönemde olduklarını vurgulayarak "Çağımızda dijitalleşme, beşeri faaliyetlerin birçoğuna sirayet etmiş durumda. Elbette bu durum, toplumların ve onları oluşturan bireylerin gereksinimleri çerçevesinde olgunlaşıyor. Teknolojinin hızlı bir biçimde gelişimi de bireylerin ihtiyaçlarını farklılaştırarak şekillendiriyor." değerlendirmesinde bulundu. Dijital dönüşümde öğretmen ve öğrenci odaklı süreç Bilginin çokluğu, artış hızı ve farklılığının, bireylerin sürekli öğrenme ihtiyacını artırdığını ifade eden Özer, dijitalleşmenin sunduğu imkanların insanların öğrenme yaşamlarını daha uyumlu, sürdürülebilir, kolaylaştırıcı ve konforlu hale dönüştürdüğünü kaydetti. Okullardaki dersliklerin yüzde 90'ının yıl sonuna kadar etkileşimli tahta ile buluşacağını ifade eden Özer, Bakanlık olarak dijital dönüşümde yaratıcılığı ve inovasyonu merkeze alan, öğretmeni ve öğrenciyi odak noktasına koyan bir süreç yürüttüklerini belirtti. Özer, "21. yüzyıl dünyasında bilgi ve iletişim teknolojilerinde yaşanan değişim ve dönüşüm sürecine eğitim sistemimizin adaptasyonunu sağlamak ve öğrenci, öğretmen ve velilerimizin dijital okuryazarlık becerilerini geliştirmek için son bir yılda eğitimde dijitalleşme hamleleri başlattık." ifadesini kullandı. Özer, ocak ayında öğretmenlere yönelik hizmete sunulan ÖBA üzerinden bir yılda 8 milyon 13 bin 864 eğitimin tamamlandığını, 1 milyon 16 bin 638 kişinin de en az bir eğitimi tamamladığını bildirdi. Bakanlığın, yüz yüze eğitimden uzaktan eğitime geçişi destekleyen dijital ve çevrim içi platformların öğrenciler ve aileler tarafından kullanımının daha kolay ve erişilebilir olması için projeler, eylemler ve eğitimler gerçekleştirerek birçok alanda seferberlik başlattığını ifade eden Özer şunları kaydetti: "Ücretsiz ders kitaplarıyla birlikte 160 milyon yardımcı kaynak dağıtımı yapıldı ve bu kaynaklar aynı zamanda dijital platformda da yer aldı. Öğrencilerimizin pandemi sonrası öğrenme kayıplarını telafi etmek ve temel eğitimde eksikliklerini gidermek için bireyselleştirilmiş bir mekanizma olan Öğrenci-Öğretmen Destek Sistemi'ni (ÖDS) oluşturduk. Bu dijital platformda da yine öğrencilerimiz ve öğretmenlerimiz kendi ihtiyaçlarına yönelik olarak destek alabilecekler. Bununla birlikte yine pandemi sonrasında matematik, yabancı dil ve Türkçe seferberlikleri başlattık. Öğrencilerimizin bu alanlara yönelik temel beceri ve kazanımlarını artırmayı hedefliyoruz. Bu sebeple her bir seferberlik alanıyla ilgili bir dijital platform hazırladık. Matematik platformumuz hayata geçti. Yabancı dil ve Türkçe platformlarımızı da yakın bir zamanda hayata geçireceğiz." Mesleki ve teknik eğitim ders materyallerinin dijitalleştirilmesini sağlayıp eğitim sürecinde zaman ve mekan kavramına bağımlılığı ortadan kaldıran, materyale ulaşım konusunda dezavantajlı bölgelerde bulunan öğrencilerin 3D modelleme ve artırılmış gerçeklik teknolojisi ile gerçek bir materyal deneyimi yaşayabilmesini amaçlayan Mesleki Eğitimde Artırılmış Gerçeklik Platformu'nun hayata geçirildiğini kaydeden Özer, "Bu sayede, öğrencilerin dijital ortamda sanal deneyler ile üretici düşünme ve tasarım becerilerinin geliştirilmesi, mesleki eğitimde daha donanımlı hale getirilmesi amaçlanıyor." ifadelerini kullandı. Eğitimden her yaş grubunun faydalanmak istemesinin çağın önemli eğilimleri arasında olduğunu belirten Özer, öğrenmeye adil erişimin sağlanmasının, bir yaşam döngüsü perspektifini de beraberinde gerektirdiğini ifade etti. Eğitim ve öğretim faaliyetlerine katılmak isteyen tüm bireyler için yaşam boyu tüm amaçlı öğrenme etkinlikleri anlayışını benimsediklerini aktaran Özer şunları kaydetti: "Bakanlık olarak bilgi ve yeterliliklerini geliştirmeyi amaçlayan tüm bireyleri örgün eğitimin yanı sıra yaygın eğitimle destekliyoruz. Velilerimizin de eğitim sistemine dahlini oldukça önemsiyoruz. O sebeple güçlendirmiş olduğumuz halk eğitimi kurslarımızı, Halk Eğitim Merkezleri Bilişim Ağı'nda (HEMBA) toplayıp velilerimizin kurslara erişimini daha da kolaylaştıracağız. Zenginleştirilmiş içeriklerle yetişkinlerimiz bu platform aracılığıyla istedikleri kurslara dijital olarak erişme imkanı bulacak. Ayrıca HEMBA'yı yurt dışındaki vatandaşlarımızın da istifadesine sunarak hayat boyu öğrenme alanının uluslararası aşamasına da katkı sunmuş olacağız. Hayata geçirilen bu projeler sayesinde, eğitimin tüm paydaşlarının dijital teknolojileri kullanım becerilerinin ve akademik başarılarının artırılmasını hedefliyoruz. Özellikle dezavantajlı bölgelerde bulunan öğrencilerin eğitimlerinde dijital teknolojilerin kullanımının yaygınlaştırılması ve eğitimde dijitalleşmenin ülke sathında tüm bireyler tarafından eşit bir şekilde kullanılması için yapılan çalışmalar, eğitimdeki dijital dönüşünüm ne denli büyük çapta gerçekleştirilen bir çalışma olduğunu gözler önüne seriyor."
DevamıVELİ AKADEMİLERİ
Uyum ve davranış problemleri seminerimiz psikolojik danışman Ozan Can Yılmaz tarafından sunulmuştur
DevamıEN İYİ NARKOTİK POLİSİ ANNE PROJESİ
EN İYİ NARKOTİK POLİSİ ANNE PROJESİ:İçişleri Bakanlığı tarafından hayata geçirilen proje ile uyuşturucu kullanımı, bağımlılığı, aile içi iletişim, çocuk/ergen iletişimi, bağımlılık sorununda çözüm yolları ve önerileri gibi konularda, anne ve anne adaylarının bilinçlendirilmesi ve farkındalığının artırılması hedeflenmektedir. Anneler aracılığıyla, uyuşturucu kullanımının erken tespiti ve bağımlılık sarmalına yakalanmadan çocuğa müdahale edilmesi amaçlanmaktadır
DevamıÇÖMLEK YAPIMI
"Çözülmüş çamurdan yapılmış toprak tencere" olarak lügatimizde yer alan çömlek, bilinen en eski ve kullanışlı ham madde olan toprağın, çamur haline getirilerek, kimi zaman da kille karıştırılarak elle ya da çömlekçi çarkı denilen düzenekle şekillendirilerek üretiliyor. Topraktan müteşekkil ve sanatkârın emeği neticesinde ortaya kap, kacak, tencere, testi, vazo, küp gibi ürünler de çıkabilir.. Emeğinize sağlık çocuklar, teşekkür ederim öğretmenim ⚱️
DevamıMASKE ETKİNLİĞİ
Maskeler özellikle tiyatroda kullanılan önemli sahne araçlarındandır. Kullanım amaçları role girmek ve karakterler arasındaki iletişimi temsil etmektir. Maskeler aracılığıyla farklı tipler oluşturmak mümkündür. İnsanlar çağlar boyu ifade etmek istedikleri duygularını çeşitli sunum ve gösterilerde maskelerle anlatmışlardır. Bu çalışmada maske kullanarak farklı duyguları öne çıkarıp iletişim kurarak eğitim eğlenceli bir hale getirilmiştir.. Teşekkür ederim öğretmenim
DevamıSEMİNER
Etkili öğretim için motivasyon ve sınıf yönetimi ile ilgili İstanbul Aydın üniversitesi Doçent Doktor Yılmaz Soysal tarafından okulumuzda seminer düzenlenmiştir
DevamıÖĞRETMENLER GÜNÜ
Bağcılar belediyesi 24 Kasım nedeniyle okulumuza okulumuz öğretmenlerine çiçek ve hediye takdim etmiştir bu nazik davranışlarından dolayı Bağcılar belediyesi başkanlığına teşekkür ediyoruz
DevamıSINAV SONUÇLARI AÇIKLANDI
2022 Yılı Millî Eğitim Bakanlığı Öğretmenlik Kariyer Basamakları Sınavına katılan tüm öğretmenlerimiz başarılı olmuştur; Bu Kapsamda; 50 öğretmenimizden 31 Öğretmenimiz sınav sonucu ile 5 öğretmenimiz yazılı sınavından muaf olmak üzere toplamda toplam 36 öğretmenimiz Uzman öğretmen olmaya hak kazanmışlardır 8 Öğretmenimiz sınav Sonucu ile Başöğretmen olmaya hak kazanmışlardır. Okulumuzda toplamda 44 öğretmenimiz Öğretmenlik Kariyer Basamaklarında başarılı olmuşlardır. Kıymetli Meslektaşlarım Bilgeliğiniz, samimiyetiniz, zarafetiniz, asaletiniz, olgun tavrınızla Nevin Mehmet Bilginer İlkokulu ve Anaokulu ailesine ile Milli Eğitime verdiğiniz hizmetler için Allah razı olsun. Sizleri Yürekten Tebrik ediyorum. Yolunuz aydın olsun. Allah utandırmasın..
Devamı24 KASIM ÖĞRETMENLER GÜNÜ
Bugün tüm öğretmenlerimizin hizmetlerine karşılık, unutulmadıklarını gösteren bir gündür. Cumhuriyetimizin Baş Öğretmeni Mustafa Kemal Atatürk'ün ve ışıklar alemine yürümüş olan öğretmenlerimizin ruhunu yad ederken onun ilkelerinde yürüyen meslektaşlarımıza öğrencilerimizede sevgilerimizi iletiyoruz.
DevamıÇOCUK HAKLARI
Çocuk hakları, kanunen veya ahlaki olarak dünya üzerindeki tüm çocukların doğuştan sahip olduğu; eğitim, sağlık, yaşama, barınma; fiziksel, psikolojik veya cinsel sömürüye karşı korunma gibi haklarının hepsini birden tanımlamakta kullanılan evrensel kavramdır. Çocuk hakları, insan hakları kavramının içinde ele alınması gereken bir konudur. Bugün, dünyanın birçok yerinde var olan insan hakları ihlalleri, çocuk boyutunda daha geniş kapsamlı ve büyüyerek, müdahale edilmesi daha zor bir şekilde yer almaktadır. Uluslararası Af Örgütü'nün belirttiğine göre; az gelişmiş ve gelişmekte olan ülkelerde, emek sömürüsü, pornografi, şiddet, yasa dışılık gibi olumsuz etkenlerin dahilinde, çocuk hakları ihlalleri daha büyük boyutlarda olmaktadır. Çocukların erişkinlerden farklı fiziksel, fizyolojik, davranış ve psikolojik özellikleri olduğu, sürekli büyüme ve gelişme gösterdiği bilincinin yerleşmesi, çocukların bakımının bir toplum sorunu olduğu ve bilimsel yaklaşımlarla herkesin bu sorumluluğu yüklenmesi gerektiği düşüncesi, Cenevre Çocuk Hakları Bildirisi ile şekillenmiştir. Günümüzde çocuk hakları ile ilgili olan uluslararası belge 20 Kasım 1989 tarihinde Birleşmiş Milletler tarafından kabul edilen ve 193 ülke tarafından onaylanmış olan Birleşmiş Milletler Çocuk Haklarına Dair Sözleşmedir.
DevamıKADINA EL KALKAMAZ
lV . Kadına yönelik siddet eylem planı kapsamında okul velilerine bilgilendirici seminer düzenlendi. Okul velilerine KADES kapsamda nerelere başvurmaları gerekecegi anlatıldı.Video izletildi .Afis ve pankartlar gösterildi.
Devamı